Hogyan találhatom meg a legeredményesebb hírlevél küldési időpontot?
Neked is okozott már fejtörést, hogy mikor küld a hírleveleidet ahhoz, hogy a lehető legtöbb címzetthez elérjen? Megnyugtatlak, nem vagy ezzel a problémával egyedül, ez minden email marketingesnek fejtörést okoz. Számos találgatást lehet olvasni szakmai fórumokon és persze kutatásokat is találhatsz. Lehet kiindulásnak használni ezeket a számokat, de ezekkel egy a baj, hogy nem a te célközönséged viselkedéséről szólnak. Ezért én minden lista esetében saját számokra szeretek támaszkodni, neked is ezt ajánlom, mutatom hogyan csináld.
Minden weboldalhoz vagy webshophoz kell(ene) tartozzon valamilyen analitikai mérés, tipikusan ezt a feladatot a Google Analytics látja el. Én úgy gondolom, hogy az emailt akkor kell a postafiókjába juttatni a célközönségednek, amikor azok a legnagyobb valószínűséggel online vannak. Persze nem biztos, hogy amikor a neten szörfözik valaki, akkor az emailjeit is olvassa, de kezdő email marketingesként nem feltétlenül állnak rendelkezésedre historikus adatok korábbi hírlevelekről. Vagyis a weboldal látogatási szokások jó kiindulást jelenthetnek számodra.
Azt kell kiderítened, hogy mely napon, majd pedig ennek a napnak melyik órájában a legnagyobb a forgalmad. Mindezt úgy, hogy a vizsgálódásból kizársz minden olyan forrást, aminek az aktivitási idejét erősen te befolyásolod. Tipikusan ilyenek a korábbi hírlevelekből, vagy egy-egy jól sikerült facebook posztból átjövő forgalmak.
Az alábbi lépésekből összerakhatsz magadnak egy olyan jelentést, amiből kiderül, hogy melyik napon és azon belül melyik órában konvertálnak a legjobban a vásárlóid (ebben segít a lenti videó is):
- Jelentkezz be az Analyticsbe és válaszd ki azt a weboldalad, amelyik célközönségének meg akarod állapítani, hogy mikor ideális a hírlevél küldés.
- Majd itt válaszd ki azt a nézetet, ami a minden forgalmadat mutatja.
- A fejlécnél kattints a „Testreszabás” menüre, majd az „+Új egyéni jelentésre”.
- A megjelenő lapon adj a jelentésednek egy nevet és válogasd össze a mutatócsoportokat, amiket vizsgálni szeretnél.
- Olyanokat érdemes ide betenni, mint a „Munkamenetek”, az „Oldalon töltött átlagos idő”, a „Tranzakciók”, és az „E-kereskedelmi konverziós arány”. A munkamenetek és az oldalon töltött átlagos idő a bloggereknek és tartalomszolgáltatóknak érdekes, míg az oldalon töltött idő kivételével az összes többi az online kereskedőknek hasznos mutató.
- Ha kiválasztottad a mutatócsoportokat, akkor válaszd ki a dimenziókat. Elsőnek „A hét napjának a nevét” válaszd, vagy ha nem beszélsz angolul, akkor „A hét napja” dimenziót. Előbbi angolul írja ki a napok nevét, utóbbi sorszámmal, 0 a vasárnap, 1 a hétfő stb.
- Következőnek add hozzá az „óra” nevű dimenziót és majdnem kész is vagy.
- Egyetlen lépés maradt még, az pedig a „szűrő hozzáadása”. Itt zárjuk ki az általunk nagyban befolyásolt forgalmi forrásokat. Válaszd ki a szűrés módját, én a „forrás/médiumot” használom leggyakrabban, de például ha több email forrást akarsz kiszűrni, akkor jó megoldás lehet a „Médium” szűrőt választani és „regex” egyezéssel megadni a „mailt”. Annyi még a teendőd, hogy a szűrő definiálása előtt, látsz egy „Belefoglal” feliratot, ezt állítsd „Kizárásra”.
- Kattints a mentésre és kész is a jelentésed.
A megjelenő képernyőn állítsd be a vizsgálni kívánt időszakot. Ha nyáron akarsz hírlevelet küldeni, akkor nyári hónapokat vizsgálj, ha télen, akkor télieket, mert picit más a viselkedésünk a különböző évszakokban. A kapott listát rendezd csökkenő sorrendbe aszerint a mutató szerint, ami neked fontos, pl. munkamenetek vagy tranzakciók. Így látod, hogy melyik a hét legforgalmasabb napja. Majd kattints a top napra, így megjelennek a hét annak a napjának az órái. Rendezd le megint csökkenő sorrendben és már látszik is, hogy melyik a legforgalmasabb napod, legforgalmasabb órája. A hírleveleidet 30 perccel, vagy 1-2 órával ez elé az időpont elé érdemes időzítened.
Ezzel a módszerrel kiderítheted, hogy mikor érdemes küldeni az első hírleveleidet. Amint nagyobbacska listád van, vagy küldtél már több levelet, akkor térj át a listádhoz kapcsolódó adatokra, illetve teszteld a napokat és a napon belül az órákat is, hogy tényleg megtaláld az ideális időpontot!
Egy bizonyos listaméret felett pedig már érdemes lehet hét eleji, hét végi, vagy reggeli és esti szegmenseket képezned, de a rendezési elvet megmutatják a listád adatai. Természetesen vannak már olyan szoftverek, amelyek némi historikus adatból már egyénenként tudják akkor kiküldeni a levelet, amikor a címzett legnagyobb eséllyel online. Tudtommal ilyen a Maileon is.