Viszlát ingyenes Mandrill, hello fizetős MailChimp
A Mandrill ma értesítette a felhasználóit, hogy 2016. április 27-től teljesen megszűnik önállóan működni, a MailChimp eddig ingyenesen is használható tranzakciós email szolgáltatása. Csak az önálló brand szűnik meg, maga a funkcionalitás nem, hanem bekerül a MailChimp brand alá és „MailChimp Transactional” néven fut majd tovább.
A személyes feltételezésem, hogy a MailChimpnél egyszerűen megelégelték, hogy sokan a Mandrillt használták email marketing célokra. Arról nem is beszélve, hogy nem kevesen használhatták spamelésre, vagyis jogosulatlanul, mindenféle opt-in nélkül küldtek a segítségével kéretlen leveleket.
A változásról két hivatalos közlemény is publikálásra került, az egyik a MailChimp CEO-ja tollából, a másik a Mandrill Product Managerétől.
A várható változások:
- A Mandrill megszűnik külön szolgáltatásként működni és a MailChimp havi előfizetők számára lesz elérhető, vagyis megszűnik az ingyenes használhatósága.
- Kötelező lesz SPF és DKIM rekordokkal hitelesíteni a küldést (eddig csak erősen ajánlott volt).
- A Mandrill neve megváltozik és MailChimp Transactional lesz.
- A használati feltételek és az adatkezelési irányelvek egységesek lesznek.
- A fizetési modell és a számlázás konszolidálódik, egy MailChimp számla lesz.
Ha használsz Mandrillt, akkor a fenti két linken keresztül tájékozódhatsz mik a teendőid.