-->

2015. március 8., vasárnap

Hírlevél listaépítés a közösségi médiában

Hogyan tereljük saját csatornára a Facebook követőinket?


A Facebook oldalakon keresztül, organikusan elérhető követőid száma drasztikusan csökkent? Nem kell magyarázni, te érzed a legjobban ennek a negatív hatását, bármilyen célból is üzemeltetsz Facebook oldalt. Norbi tudatos (vagy nem tudatos) kirohanása egy kirívó példa, de valljuk be, mindannyiunkat feszélyez, hogy kárba vész az a sok energia és pénz, amivel felépítettük a közösségeinket. Úgyhogy ha eddig nem tetted, akkor itt az ideje, hogy saját adatbázist építs a likeolóidból, amit nem vehet el tőled egy algoritmus változás.


A hírlevél adatbázis roppant hatékony eszköz tud lenni, ha ügyesen használod. Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínű már nem kell téged győzködni róla, hogy érdemes saját email marketing céljára is használható adatbázist építened. Ez a cikk arról fog szólni, hogy hogyan tudod a Facebookon felépített közösségedet átterelni a hírleveledre.

Hírlevél feliratkozó fül a Facebook oldalon

Ezt a megoldást számos hírlevél küldő program kínálja, például a MailChimp is, de a hatékonysága nagyon alacsony. Organikusan igen kevesen keresnek ilyesmit egy Facebook oldalon, pláne úgy, hogy a közzétett tartalmainkkal inkább a hírfolyamukban találkoznak a követőink.


Hírlevél lista építés kedvezménnyel

Nem tipikusan a közösségi médiában alkalmazott megoldás, de itt is nagyon gyakori ajánlat. Aki feliratkozik a hírlevélre, annak kedvezményt ajánlanak a következő vásárlásából. Ebben az a kockázatos, hogy végtelen mennyiségű email címet képes bárki gyártani és az így keletkezett szellem feliratkozások után is fizeted a havidíjat. (A legtöbb email marketing alkalmazásban a listaméret alapján, havonta fizeted a bérleti díjat.)

Feliratkozásért cserébe nyerhetsz

Ennek a megoldásnak a használatára tipikus példa az Emag.hu. Szinte a teljes Facebook oldaluk ilyen jellegű kommunikációval van tele. Nem közösségi média specifikus ajánlatról van szó, viszont amiért mégis itt alkalmazza az Emag, az nagy valószínűséggel az, hogy a webshopjába érkezőket nem akarja egy ilyen ajánlattal megzavarni. Aki már a webshopba landol, az érdeklődik valamilyen portéka iránt, és hagyják elcsábulni ahelyett, hogy megakasztanák egy hírlevél feliratkozási popuppal. Ennek a módszernek az lehet a hátránya, hogy nem eléggé szűrt azok tábora, akik ezzel az ajánlattal találkoznak. Vagyis nagy eséllyel a nyeremény vadászok is bekerülnek a listába, akik sosem fognak náluk vásárolni.


Célcsoportnak releváns tartalom megosztásával

Ez már egy sokkal sikeresebb stratégia, mint az előbbiek. A célcsoportodnak szánt tartalmadat, amit a saját weboldaladon hozol létre, a közösségi médiában megosztva (hirdetve), számodra releváns érdeklődőket kaphatsz. Ha a jó tartalommal már megvagy, akkor „csak” annyi a dolgod, hogy a célcsoportod által látogatott csoportokban, a saját facebook oldaladon és a célcsoportodnak megfelelő érdeklődésre hirdetve kiereszted a tartalmad a közösségi térbe. Ha tényleg értékes, és hatékony eszközöket alkalmazol a landing oldaladon a feliratkozások gyűjtésére, akkor ez a taktika valóban fog feliratkozásokat eredményezni számodra. Könnyen lehet, hogy ezt a cikket te is valahol a közösségi médiában találtad, úgyhogy a következőt ne bízd a véletlenre, és a cikk végén iratkozz fel a hírlevelemre :)

Webinárium regisztrációkkal

Tanácsadóknál és B2B alkalmazások fejlesztőinél tipikus példa a webináriumok hirdetése a közösségi médiában. Ezeknek az online előadásoknak a nagy többsége ingyenes, de regisztrációt igényel, vagyis az adataiddal fizetsz a tartalomért. A regisztráció során dönthetsz úgy is, hogy nem kérsz hírlevelet, de a jelentkezők többsége biztos, hogy kér. Azon felül, hogy hírlevél feliratkozókat generál, remek tartalmak is keletkeznek egy ilyen webinárium során, mint a ppt-k és a videó. Ezeket mind-mind további hírlevél feliratkozók gyűjtésére lehet használni. A lead generálásnak ezt a módszerét nagy sikerrel alkalmazza a Hubspot, és az Unbounce is. Egyébként mindkét cég nagyon jó példa a közösségi médián keresztül is végzett, kiváló minőségű tartalom marketingre.


Nyereményjáték Facebook alkalmazásokkal

Személyesen nekem ez az egyik kedvenc módszerem. Főleg a B2C szektorban működik jól. A sikeres kivitelezéséhez nagyon fontos, hogy olyan játékot találj ki, ami a célközönségedre szűr. Ezt az alábbiakkal érheted el:
  • Olyan nyereményeket ajánlj fel, ami csak a célközönségednek érték, lehetőleg utalvány formájában. Ha játékokat árulsz, akkor ne iPad legyen a nyeremény, mert utóbbira mindenki ugrik, a játékokra kevésbé. Utalványokat ajánlj fel konkrét nyeremény helyett, mert akkor álmodozhatnak a játékosok, hogy majd mire fogják beváltani, vagyis szétnéznek nálad. Nem egyszer tapasztaltam, hogy a játék kommunikációs felületeiről is vásárlások érkeztek, még a játék alatt.
  • Olyan játékformátumot válassz, ami szűri a célközönséged.
  • A célközönségednek hirdesd. A saját Facebook oldaladon, illetve olyan csoportokban hirdesd, ahol a te célközönséged aktív. Ha egyéb jellemzőeket is tudsz a célcsoportodról, amik alapján célozhatod a hirdetésed az még jobb.