-->

2014. november 3., hétfő

Hogyan válasszunk hírlevél küldő programot? – Email marketing alapok

Email marketing szoftver választás


Amikor felmerül az email marketing alkalmazásának az ötlete, akkor az első kérdések között az is szerepel, hogy OK-OK hírlevelezzünk, de mivel? Számos szoftver van a piacon, amelyek rengetegében nagyon könnyű elveszni. Viszont a hatékony email marketingnek egy része azon múlik, hogy milyen hírlevél küldő szoftvert használunk. Pár alapvető szempontra világítok rá ebben a bejegyzésben, amelyeket minden kicsi cégnek érdemes mérlegre tenni email marketing program választás előtt.


Az én tapasztalataim szerint ezt a három szempontot érdemes megfontolni az első szűrőkörben.
  1. Pofon egyszerű legyen, hogy ne kelljen a beüzemeléséhez és működtetéséhez fejlesztő.
  2. Leveleinknek a technikailag lehetséges legnagyobb célba jutási arányt biztosítsa.
  3. Legyenek fejlett funkciók, mint automatizálás, időzítés, trigger lehetőségek stb.
Az eszköz árát szándékosan nem vettem a felsorolásba, mert az email marketing kampányaink ROI-ára sokkal nagyobb hatással van az élő munka mennyisége és annak költsége, mint az, hogy mennyibe kerül az eszközünk.

Könnyen kezelhető hírlevél küldő program


A hírleveleket jobb esetben a marketingesek küldik. A mi órabérünk is komoly tétel a kampányok szempontjából, ha ezt még megfejeljük fejlesztői órabérrel is, akkor eléggé elszállhatnak a költségeink. Arról nem is beszélve, hogy jó fejlesztőből kevés van, ha van is a csapatunkban jó fejlesztő, akkor valószínű fontosabb feladatai vannak, mint a hírlevelek kódolása. Ők inkább járuljanak hozzá a hírlevél sikeréhez úgy, hogy azok az oldalak, ahova a hírlevélből tereljük az olvasóinkat, stabilan működjenek

Olyan szoftvert válasszunk, amiben vannak előre gyártott Drag & Drop hírlevél sablonok. Ilyen sablonok „átszínezését”, az oldalunk designjához igazítását, egyszerűen megoldhatjuk, nem kell fejlesztő segítségét kérni. Spóroltunk.

Legyen fontos szempont az is, hogy a hírlevél küldőből egyszerűen legyen kinyerhető a feliratkozó formok kódja. A formokat szintén fejlesztői tudás nélkül kell tudjuk „összehúzogatni” a programban, majd az így kapott kódot beillesztjük a weboldalunk CMS szerkesztőjébe és kész is a feliratkozó űrlapunk. Szintén nem kell fejlesztő, spóroltunk a projekten.

A hírlevél küldő program biztosítsa a technikailag lehetséges legnagyobb célba-jutási arányt.


Szakzsargonnal élve, a küldő szerverek rendelkezzenek a lehető legjobb IP reputációval. A professzionális email marketing szoftver szolgáltatók, kifejezetten az email marketing célokhoz megfelelő szervereket állítanak össze. Ezeken a szervereken semmi más nem zajlik, csak email kiküldés, de az elképesztő minőségben és nagyságrendben. Erre a célra hangoltak ezek a hangszerek, hogy a legjobb minőségben szóljanak.

Ilyen minőséget nem, vagy nagyon nehezen tudunk elérni saját szerverrel. Egyszerűbb és költséghatékonyabb ezért erre a célra dedikált szerverekkel küldetni a hírleveleinket.

Lefordítva a gyakorlatra, nem mindegy, hogy 100 címzettből 99-nek landol a postafiókjában a hírlevelünk, vagy mondjuk csak 50-nek. Átlagos számokat nézve, 100 címzettből megkapja 50, ennek 10% kattint, vagyis 5 ember kattintott a 100-ból. Ha 99-kapja meg, akkor ezzel az aránnyal számolva „9,9” címzett kattint, majdnem a duplája. Nem mindegy, ugye?

Fejlett hírlevél küldő funkciók


A teljesség igénye nélkül, ezek teszik lehetővé nekünk, hogy előre időzítsük a leveleket, A/B teszteljünk, email sorozatot indítsunk attól függően, hogy ki mire kattintott egy hírlevelünkben vagy a weboldalunkon, stb. Ezek a fejlett funkciók sok email marketing cikket megérnek, úgyhogy majd máskor bővebben.

Összefoglalva én olyan hírlevél küldőt tartok a leghatékonyabbnak, amit egyszerű kezelni, nem kell hozzá fejlesztő; nagy célba-jutási arányt biztosít (deliverability) és rendelkezik a címzettek viselkedéshez köthető automatizálási funkciókkal.

Számomra ilyen a MailChimp, de persze rajtuk kívül más szolgáltatók is teljesítik ezeket az igényeket. Természetesen ahogy halad előre az email marketing rutin egy cég életében, úgy lehet szükség egyre fejlettebb funkciókra, de a legtöbb szoftver sok ezres listaméretekig kiszolgálja az összetett szegmentálási és automatizálási igényeket.

Ha hírlevél küldő programot keresel, akkor javaslom ezeket a szempontokat is vedd figyelembe!

Tetszett? Iratkozz fel a hírlevelemre és értesítelek a következő cikkről!

Havi 1-2 cikkre számíts. Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-79751/2014.
* szükséges kitöltsd


Hírlevél feliratkozásoddal elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatót. Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-79751/2014.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése